Z Ostrožské Nové Vsi do Zlatnícke doliny a přes Skalicu zpět

04.01.2021 19:03

Upraveno: 08.04.2023 14:03

Většina trasy vede po asfaltových cestách, částečně po lesních upravených cestách a šotolinových cestách.

Trasa začíná v Ostrožské Nové Vsi u nádraží (lze ale vyrazit i z Uherského Hradiště apod.) odtud se vydáte po cyklostezce přes Uherský Ostroh do Veselí nad Moravou. Ve Veselí nad Moravou projedete zámeckým parkem a pokračujete po cyklostezce (4 Moravská stezka), která vede kolem hlavní silnice do Vnorov a pak dále až do Strážnice. Ve Strážnici jsou ke zhlédnutí zajímavé objekty např. zámek, park, kostel Nanebevzetí Panny Marie, Strážnické brány nebo náměstí. Dále pokračujete po ne příliš frekventované silnici do rekreační oblasti Mlýnky se stejnojmennou přehradou. Trasu lze libovolně upravit a vyjet např. na rozhlednu Holý vrch. Přímo pod hrází přehrady najdete malou hospůdku s občerstvením. Vaše cesta pokračuje přes dolní hráz na druhou stranu přehrady na Slovensko. Zde odbočte doprava a po cyklostezce 8222 pokračujte do menšího kopce. Asi po 2 km dojedete na horizont a odbočíte doleva k lesu po cyklostezce 5208, která Vás dovede až na rozcestí Pod Fráterou. Odtud se vydáte doprava po cyklostezce 8227  do oblíbené rekreační oblasti Zlatnícke doliny s krásným koupalištěm a s možností občerstvení. Trasa dál pokračuje po silnici do Skalice. Po prohlídce tohoto zajisté zajímavého městečka pokračujte na Skalické rybníky a dále po trase 8221 až do přístaviště Skalica. Přejděte na druhou stranu říčky Radějovka a dostanete se zpět na českou stranu. Dále pokračujte proti proudu říčky až k přístavišti Sudoměřice.  Zde si můžete prohlédnout zajímavou technickou památku Výklopník, která sloužila k překládání uhlí a jeho následné přepravě po Baťově kanále až do Otrokovic. Trasa dále pokračuje podél Baťova kanálu do Petrova, kde byl nedávno vybudovaný moderní přístav pro lodě. Zde najdete i dostatek možností k občerstvení. Odtud už cesta pokračuje opět do Strážnice – jedete podél Baťova kanálu, kanál máte po levé ruce. Přes přístav ve Strážnici dojedete až k říčce Veličce. Zde odbočíte doprava a po chvilce se dostanete na cyklostezku ze Strážnice do Vnorov. Před Lidéřovicemi odbočte u solární elektrárny z cyklostezky doleva do polí a projeďte Vnorovy zadní stranou. V Zarazicích se opět napojíte na cyklostezku kterou jste projížděli při cestě tam a přes park ve Veselí nad Moravou pokračujte do Uherského Ostrohu, a Ostrožské Nové Vsi. V Ostrožské Nové Vsi můžete zajet k oblíbeným štěrkopískovým jezerům s průzračnou vodou ke koupání.  Tato trasa je určitě zajímavá co se památek týká, ale také pokud se jedná o přírodu, navštívíte Bílé Karpaty a poměrně dlouhou část projedete kolem Baťova kanálu s jeho přístavy a plavebními komorami.