Z Vlčnova na Velkou Javořinu a zpět

28.11.2020 19:21

Upraveno: 28.11.2020 14:00

Většina trasy vede po asfaltových cestách, jenom krátké úseky v okolí Velké Javořiny vedou po šotolinových cestách.
Trasa začíná ve Vlčnově, u kulturního domu, kde je i parkoviště s možností zaparkování. Tato vesnice je známá svojí každoroční Jízdou králů. Odtud se vydáme po silnici směr Dolní Němčí, značeno jako cyklotrasa 5052. Čeká  nás stoupání v délce přibližně 3 km a následný sjezd do Dolního Němčí vše po silnici. Odtud pokračujeme již po cyklostezce 5052 do Slavkova a dále rovně přes křižovatku už zase po málo frekventované silnici do Horního Němčí. Cesta vede stále po silnici až k fotbalovému hřišti a penzionu Boďa. Až sem je cesta poměrně nenáročná. Odtud se začíná trasa pomalu zvedat. Pokračujte přibližně 1 km po asfaltové cestě s kratším, ale prudším stoupáním až na rozcestí. Vy pokračujte rovně asi 2 km po šotolinové cestě (neodbočujte po asfaltové cestě doprava, dá se z ní také pokračovat až na Velkou Javořinu, ale je to poměrně složité pro toho kdo to nezná). Dostanete se  na šotolinovou cestu, která vede od hlavní silnice nad Stráním , odbočte doprava a dojedete až ke Kamenné búdě. Na vrchol Velké Javořiny Vám zbývá přibližně 7 km. Velká část trasy vede po nově vybudované asfaltové cestě. Po výjezdu z lesa pod vrcholem Velké Javořiny narazíte na hraničníky se Slovenskou republikou.  Z vrcholku Velké Javořiny je krásný výhled do bližšího i vzdálenějšího okolí. Pokud Vám bude počasí přát lze dohlédnout až na Pálavu, Ždánický les, Chřiby s hradem Buchlovem , Novoveské jezera, Hostýnské vrchy a také Velký Lopeník. Krásný je výhled i na Slovensko na Strážovské vrchy a Považský  Inovec.  Dále můžete pokračovat kolem vysilače dolů směrem k Holubyho chatě, kde je možnost občerstvení. Zpět se vracíte stejnou cestou až ke Kamenné  búdě. Tady odbočte prudce doleva směrem na Vápenky. Čeká na Vás příjemný táhlý sjezd. Směrem na Vápenky se dá odbočit i před Kamennou búdou a to již u altánku, který budete mít po levé ruce při sjezdu lesem z Velké Javořiny ke Kamenné búdě. Tato trasa vede po lesní cestě a je poměrně náročnější. Cesta je značená jako modrá turistická. Ve Vápenkách se lze občerstvit v penzionu U černého potoka. Trasa dále pokračuje po silnici až na Suchovské Mlýny, kde u hospody odbočíte doprava směrem na Suchov. Pokračujte přes celý Suchov až k hlavní cestě kde odbočíte doprava směrem  do Boršic u Blatnice. Tady odbočte u kapličky z hlavní cesty doleva směr Hluk. Cesta dále pokračuje kolem campingu Babí hora až do Hluku. Na začátku vesnice odbočte doprava a jeďte přibližně 400 m až se dostanete k hlavní silnici. Zde opět odbočte doprava a po 350 metrech odbočte doleva směr Vlčnov. Do cíle Vám zbývá přibližně 4 km.

Tuto cyklotrasu mám velmi rád, protože vede krásnou přírodou  Bílých Karpat až na Velkou Javořinu, odkud jsou nádherné výhledy do okolí.