Z Uherského Hradiště na Bunč a zpět

28.11.2021 19:27

Upraveno: 08.04.2023 14:02

Trasa vede po asfaltových komunikacích a je celkem nenáročná. Základní trasu lze rozšířit a vrátit se do Uherského Hradiště z různých směrů. Start trasy je z Uherského Hradiště od vlakového nádraží kde najdete i parkoviště pro auta. Vlakové nádraží se nachází poblíž  centra města, takže si lze prohlédnout i samotné centrum. Trasa dále vede přes řeku Moravu do Starého Města kde si lze prohlédnout památník Velké Moravy. Na konci Starého města se napojíte na pěknou cyklostezku, která Vás dovede až na poutní místo Velehrad.  Při vjezdu do Velehradu budete míjet rybníky, kolem kterých lze přes silnici projet k Archeoskanzenu Modrá. Centru Velehradu vévodí bazilika Nanebevzetí Panny Marie a sv. Cyrila a Metoděje. Dále Vás již cesta povede lesem kolem kempu na Salaš. Tady na kraji obce odbočte doprava  směr Bunč. Po asi 7 km zpočátku mírného ke konci prudšího stoupání dorazíte na Bunč. Najdete zde příjemný penzion s občerstvením  a součástí jsou i Jelínkovy lesní lázně. Na zpáteční cestu se vydáte stejným směrem odkud jste na Bunč přijeli. Asi po 1km se dejte na rozcestí doprava a pokračujte po cyklostezce lesem až dolů nad Salaš kde budete míjet památník obětem salašské tragedie z druhé světové války. Na Salaši můžete navštívit moderní rozhlednu, odkud je pěkný výhled na okolí.  Dále pokračujete na Velehrad a odtud po stejné trase zpět do Uherského Hradiště.

Základní trasa - celková délka trasy 41 km

Varianta I. z Bunče zpět do Uherského Hradiště přes kudlovskou dolinu - celková délka trasy 45 km.

Varianta návratu do Uherského Hradiště je přes Kostelany, kde můžete navštívit Ranč  a kudlovskou dolinu do Babic, kde se napojíte na cyklostezku 4 Moravská stezka, která vede kolem Baťova kanálu a dovede Vás až do Uhesrského Hradiště.

Varianta II. z Bunče přes Brdo a Zikmundov do Uherského Hradiště - celková délka trasy 52

Tato varianta je již náročnější co se celkovího stoupání týká a také povrchu. Pokud zvolíte tuto variantu počítejte s tím, že část trasy povede po šotolinových a lesních cestách. Z Bunče se vydáte nahoru po cyklotrase 5158 směrem na Brdo a budete pokračovat až k přístřešku Pod Brdem. Odtud je možné vyjít k rozhledně na Brdu odkud je krásný výhled do okolí. Dále pokračujete až na Vlčák. Zde odbočte doleva a pokračujte asi 350 m a zase odbočte doleva na trasu 5019, která vás dovede k Přístřešku pod Pěknou horou. Tady odbočte doprava na cyklostezku 473 na Saré Hutě. Pokud byste neodbočili a pokračovali rovně dojedete na Salaš a pak se napojili na základní trasu. Ze Starých Hutí se vydejte spojkou 5159 směrem na Zikmundov a pokračujte po stejné cyklotrase až na rozcestník na kterém odbočíte na trasu 5156, která Vás dovede až na Chabaně a odtud rovně po trase 5050 přes Břestek až do Buchlovic. Buchlovice jsou známé krýsným zámkem, a hradem, ale pokud byste hrad chtěli navštivit bylo by nutné trasu upravit. Následně vede cyklotrasa 5151 přes Zlechov, Staré Město zpět do Uherského Hradiště.

Variant tras jak se vrátit z Bunče do Uherského Hradiště je více, takže záleží na každém, kterou variantu si vybere a případně ještě upraví.